Cybercrime en cybersecurity, High Impact Crimes (straatroven, overvallen, inbraken, geweld) en ondermijning zijn de belangrijkste speerpunten.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van wat het PVO Den Haag voor jou als gemeente, politie, Openbaar Ministerie, ondernemersvereniging of branchevereniging kan betekenen? En wat de meerwaarde is van het regionaal aanpakken van criminaliteit tegen en door het bedrijfsleven?
Neem dan contact op met:
Tessa Hoenselaar via tessa.hoenselaar@hetccv.nl.
Meer info: https://hetccv.nl/onderwerpen/platform-veilig-ondernemen/pvo-den-haag/
Via het OndernemersKlankbord staan ex-ondernemers en ervaren specialisten klaar om hun nog actieve collega’s de helpende hand te bieden. Een luisterend oor, een goed advies, een slimme oplossing: in hun actieve loopbaan hebben de adviseurs vele valkuilen omzeild en tegenslagen overwonnen. Die adviezen worden gratis en vrijblijvend verstrekt: afhankelijk van de soort vraag wordt een persoonlijk adviseur toegewezen die weet van de hoed en de rand.
Samen met de gemeente Leiden organiseert het Ondernemersklankbord Rijnstreek op maandagochtend van 9.00-12.00 uur in de oneven weken een spreekuur in het Stadskantoor. Meld je hiervoor aan via www.ondernemersklankbord.nl, of stuur een mail aan:
martien.seijsener@ondernemersklankbord.nl.
Inspireren, informeren en activeren: samenwerken
We beschikken in Leiden over ongeveer 1000 ondernemers in de binnenstad, die zorgen voor ongeveer 7000 werkplekken. Centrummanagement Leiden werkt o.a. samen met de 6 winkeliersverenigingen, Koninklijke Horeca Nederland, Hoteloverleg, Gemeente Leiden, Vastgoed Binnenstad Leiden, Cultuurfonds Leiden, BV Leiden en Leiden Marketing. Tevens wordt er samen gewerkt met tal van organisatoren van evenementen in de binnenstad, alsook kennisinstellingen (mboRijnland, Hogeschool Leiden en Universiteit Leiden) die nauw betrokken zijn bij de binnenstad. Centrummanagement Leiden zet zich in om deze en andere partijen bijeen te brengen en allianties te sluiten. Centraal hierbij staat het verhogen van de gebruiks- en belevingswaarde en daarmee het aantal bezoekers, de waardering, verblijfsduur, investering, herhaalbezoek en ambassadeurschap.
http://www.centrumvanleiden.nl/
De partners vinden elkaar als het gaat om de thema’s voor een gezamenlijke agenda, te weten:
> bereikbaarheid van stad en regio;
> parkeren;
> ruimte voor bedrijven;
> vestigingsklimaat;
> aansluiting onderwijs arbeidsmarkt.
Aan de bestuurstafel worden de standpunten en strategische aanpak van de gezamenlijke dossiers bepaald. Waar onze inbreng meerwaarde kan opleveren, gaan wij aan de slag met uitbouwen van draagvlak, belangenbehartiging en het sturen in gebiedsontwikkeling en -management. Daarvoor organiseren we regelmatig een overleg, bijeenkomst of kennissessie. Waar nodig wordt er een publiek-privaat project geïnitieerd of georganiseerd om het ondernemerschap en de economische vitaliteit van de stad te stimuleren. De partners van Ondernemend Leiden behouden hun eigen identiteit en verantwoordelijkheid voor de overige dossiers en opereren hiervoor flexibel in wisselende coalities.
Meer info: https://ondernemendleiden.nl
De coronacrisis heeft extra duidelijk gemaakt waar de kwetsbaarheden zitten in de Leidse economie. We werden verrast door omstandigheden, waarvan de economische langetermijneffecten nog niet duidelijk zijn. Maar ook zien we de versnelde gevolgen van economische transformaties die al eerder waren begonnen.
Deze disruptieve veranderingen gaan niet alleen gepaard met bedreigingen. Ze bieden ook kansen. Het Leids Stimuleringsfonds wil initiatiefnemers steunen die inspelen op deze veranderingen. Doel: de weerbaarheid en de veerkracht vergroten van onze economie.
Denkkracht en liquiditeit
Regelmatig komt de uitvoering van een vruchtbaar idee niet (snel genoeg) over de financiële drempel heen. Dat is zonde en het Stimuleringsfonds wil dit voorkomen. In het Leids Stimuleringsfonds is denkkracht gebundeld met liquiditeit, waarmee initiatieven wel voorbij die drempel kunnen komen. Wat voor een initiatieven?
Denk aan ondernemende ideeën, die een antwoord geven op marktvragen gerelateerd aan:
innovatie
corona-economie
digitalisering
energietransitie
circulaire economie
Lees verder op de website: https://ondernemendleiden.nl/nl/leids-stimuleringsfonds
http://www.ondernemersfonds.nl/
Leiden Marketing is verantwoordelijk voor de citymarketing van de stad Leiden en neemt tevens de exploitatie van de VVV en het Expat Centre voor haar rekening.
Doel is naast het gastheerschap van de stad, het merk ‘Leiden’ op de kaart te zetten, met als gewenst resultaat een groei te realiseren in het aantal bezoekers, congressen en studenten, maar ook een verbinding te leggen tussen de vitale stad en haar bewoners. De organisatie geeft invulling aan het merk ‘Leiden, Stad van Ontdekkingen’.
www.visitleiden.nl/nl/contact/leiden-marketing
Voor het versterken van de kenniseconomie in de Leidse regio werken de drie werkvelden overheid, ondernemers en onderwijs/kennis samen. Onder de vlag van Economie071 voeren zij projecten uit die gericht zijn op de thema’s Life Sciences & Health, Vitaliteit, Ondernemerschap en Innovatie. Dit ten gunste van investeringen in de regio en werkgelegenheid.
Meer weten over de projecten en de organisatie, bekijk dan:
http://www.economie071.nl/